25 praktische tips

Alles voor een praktische inrichting

1. Richt het gastenverblijf sfeervol, passend bij je missie en visie in.

2. Gebruik meubels die zo min mogelijk vies kunnen worden of stuk gaan. Gasten willen zich thuis voelen, en niet bang zijn dat er iets stuk gaat.

3. Gebruik niet tot weinig losse decoratie. Hoe meer er op de kamer staat, hoe meer er kapot kan of gestolen kan worden. Ook moet het elke dag allemaal weer schoon. Alles optillen, schoonmaken en weer terug zetten kost tijd. En tijd is in jouw geval geld. (het ziet er ook veel strakker uit)

Slaapkamer

4. Voldoende haken om spullen op te hangen, Jassen, broeken, tassen, truien… Hoe meer hoe beter!

Maar, het mag niet teveel uitsteken. Wij bieden massief eikenhouten kapstokken die als rail opgehangen worden en de haakjes in en uitgeklapt kunnen worden. Zo kan een klant zich nooit stoten. en overtollige haakjes wegduwen. Handig en strak!

5. Zijn een tafel en stoel wel nodig? Dat kan sterk aan de situatie en vestigingsplaats liggen.

6. Een mandje of bakje voor sleutels en folders of andere kleine voorwerpen.

7. Een prullenbak met vuilniszak: bleeeeh… Dit geeft achteraf geen stank en is snel bij het schoonmaken.

8. Het opbergen van kleding gebeurt natuurlijk in de kledingkast (als een gast deze gebruikt). Een kledingkast bestaat traditioneel voornamelijk uit hangruimte. In dit soort gevallen neemt een gast weinig hangkleding mee. Of ze vinden de hangers "vies". Gebruik daarom voornamelijk opbergruimte waar mensen iets kunnen leggen.

 

9. Is het nachtkastje groot genoeg om een boek, bril en telefoon op te leggen?

10. Zorg voor voldoende stopcontacten. Zowel op de badkamer als slaapkamer. 2 smartphones, 1/2 camera's is niet vreemd als het om 2 personen gaat. Vergeet op de badkamer ook niet voor een scheerapparaat/ haardroger en electrische tandenborstel stopcontacten te installeren.

11. Biedt p.p. 2 kussens aan. 1 hard en 1 zacht.

12. Zorg voor verlichting met voldoende (indirect) licht, maar ook weer niet té veel, zodat de een kan doorslapen terwijl de ander naar de badkamer gaat.

13. Zorg voor een extra beschermhoes om het matras en kussen. Dit is hygiënischer en zorgt dat de spullen langer meegaan.

 

14. Sommige mensen slapen beter met licht en andere zonder. Hang dus 2 rials met gordijnen op. Met en zonder lichtverduisterend. Dit ziet ook meteen chiquer uit.

15. Zorg dat de ramen open kunnen. Ook op kiepstand! Zo kunnen gasten zelf ventileren.

16. Ideaal is het als er op de kamer ruimte is om het koffer of tas opengeklapt leeg te kunnen ruimen en daarna weg te kunnen bergen.

17. Vergeet de rijkelijk gevulde minibar niet, voor een schappelijke prijs! Het kost echter weinig moeite en voor een kleine prijs per gekoeld drankje wordt deze nog gebruikt ook.

Badkamer

18. Zorg voor een plexiglazen/glazen wand in de badkamer. Een douchegordijn is niet hygiënisch. Laat de kit ook iedere 2 jaar vervangen. Niets geeft zo een onverzorgde indruk als beschimmelde kit.

19. Zorg voor voldoende ruimte om toilettassen neer te zetten. En dan hebben we het niet over de kleine, dunne plankjes. Maar een grote wasbak met voldoende ruimte ernaast. 2 personen nemen nou eenmaal veel verzorgingsspullen mee.

20. Zorg voor voldoende ruimte om handdoeken te laten drogen. je kunt er niet genoeg van hebben. soms wassen mensen ook hun kleren. Deze moeten dan ook nog erbij kunnen drogen.

21. Zorg voor een goedgevulde zeeppomp op de badkamer. Gebruik de mini's niet in overvloed. Deze worden meestal meegenomen als souvenir.

22. Toiletborstelbakjes en -potten hangen boven de vloer, sneller met dweilen.

 

23. Zorg in de douchecabine voor ‘iets’ waar je je douchespulletjes in kunt doen of op kunt leggen. desnoods een bad met brede rand.

24. Zorg dat de handdoek snel reikbaar is vanuit het bad/douche. Zo wordt niet de hele badkamer nat.

25. Goede ventilatie op de badkamer is heel erg handig. Maar laat de extra ventilatie niet direct aangaan. Maak een aparte schakelaar naast de lichtknop. Zo wordt de ander niet midden in de nacht wakker door het lawaai van de ventilator.

Persoonlijk advies?

Maak een afspraak